Zdroj: youtube.com

Jackson Pro Series Misha Mansoor Juggernaut HT6 MN SBK: zachráněn grafitovou tyčí

Podle výkladového slovníku je Juggernaut nezastavitelná síla, kampaň, hnutí nebo objekt, která zválcuje všechno, co jí stojí v cestě, a taky osma náklaďák. Na Jackson Pro Series Misha Mansoor Juggernaut HT6 EB takový popis moc neseděl. Mohla by na novinku se zkratkou HT6 MN SBK – MN pro javorový krk, SBK pro saténovou čerň.

Navenek tělo připomíná Ibanezovo ergéčko. Zaměstnanci indonéské továrny ho však vyřezali z lípy, ne jasanu nebo topolu. Jako u předchozího modelu chybějící hmotu vyvažují struny provlečené tělem a především výkonné tovární humbuckery MM1. Jenže tentokrát musím dát za pravdu Horsleymu z Total Guitar, který je Jacksonu vychválil. Podle něj tyto „neobyčejně výkonné snímače nezvrací víc a víc gainu, ale mají i dynamiku.“

Takový rozdíl nezpůsobilo ani vinutí cívek, jejich odhalení a už vůbec „chlebník“ Joyo Mjolnir, které mi půjčili na hraní. Zvuk nakopla hlavně tónová clona, kterou se nerozpínají cívky humbuckerů, ale zesiluje výstupní signál přepnutím na režim bypass. Rozpínání supluje pětistupňový přepínač polohami dva a čtyři.

Své si přisadila také grafitová tyč, která v krku jacksonky maká stejně tvrdě jako v Burnsově elektrárně nebo kosmu. Navíc šroubovaný krk a hmatníku, obojí z javoru, prošly „karamelizací“. Tato lehká tepelná úprava ve vakuu před konečnou montáží zdůraznila kresbu letokruhů a zlepšila také jejich rezonanční vlastnosti zvýšenou odolností vůči atmosférickým vlivům. Tón lze samozřejmě stabilizovat i mechanickou cestou pomocí továrních zámků na rubu hlavice. Krky HT6 EB a HT6 MN SBK se liší také v hratelnosti. První má rádius šestnáct, rovných dvacet palců. Jednoznačně více je více, aspoň co se týče rychlejšího kmitání po hmatníku.

Výhrady k předchozí HT6 EB proto tentokrát opakovat nebudu. Stavitelé HT6 MN SBK s lipovým tělem dělali psí kusy, aby z něj vyždímali maximum a podařilo se. Je to povedenější nástroj a pyšný přívlastek Juggernaut si právem zaslouží.